2400

Oletko yksi 2 miljoonasta silmäparista? Jos olet, niin onneksi olkoon, kuulut väkijoukkoon, joka viikoittain näkee digitaalista ulkomainontaa joltain 2400 mainosnäytöltämme. Näiden näyttöjen mainokset tavoittavat ostopäättäjät Etelä-Suomesta aina Lappiin saakka.

Tarinamme kiteytyy lauseeseen ”Liikkuvan ihmisen digitaalinen media”. Tämä tarkoittaa sitä, että kotinsa ulkopuolella liikkuvat ihmiset eivät voi olla näkemättä mainosnäyttöjämme. Digitaalinen ulkomainonta on sananmukaisesti ohittamatonta, sitä ei voi olla huomaamatta. Siinä sen tavoittavuuden salaisuus.

Optimaalisesti sijoitettujen näyttöjen mainokset ovat todellisia huomion herättäjiä ja ne luovat kysyntää jo ennen ostopaikkoja. Digitaalinen ulkomainosverkostomme koostuu kolmesta erilaisesta, hyvin toisiaan täydentävästä mediasta: liikenneasemamediasta, Big One -mediasta ja bussimediasta.

Jätä pitkä muistijälki

Digitaalisen ulkomainonnan näytöillä mainosten keskimääräinen katseluaika on poikkeuksellisen pitkä. Mainoksen toistot ja katsomisympäristö vahvistavat viestin vaikutusta. Esimerkiksi busseissa istutaan useista minuuteista tunteihinkin ja liikenneasemilla tankkausajat ovat keskimäärin 2,5 minuuttia. Mainosviestit näkyvät näytöiltämme erityisen hyvin ja usein niitä katsotaan rauhallisessa ympäristössä ilman häiriötekijöitä. Digitaalisella ulkomainonnalla jätät helposti pitkän muistijäljen, joka yhdessä monikanavaisen mainonnan kanssa tehostaa viestin vaikutusta ja aktivoi vastaanottajaa.

Älymainontaa relevanttiin aikaan

Digitaalinen ulkomainontamme on myös älykästä! Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi ajan, paikan tai säätilan mukaan.

Liikkuvassa bussimediassa on erinomainen mahdollisuus hyödyntää mainonnan kohdentamista täsmälleen haluamasi sijainnin mukaan. Esimerkiksi bussin lähestyessä kauppapaikkaasi tai vaikkapa myynnissä olevaa kiinteistöä, tunnistaa älyjärjestelmämme tämän ja mainosviesti nähdään bussin näytöllä relevanttiin aikaan.

Vastaavasti brändimainonnassa esimerkiksi elintarvikebrändi voi näkyä diginäytöillämme aina silloin, kun bussi kulkee ruokakauppojen läheisyydessä. Yrityksen sijainti on usein liiketoiminnan kulmakivi. Asiakaskunta rakentuu toimipisteen läheisyydessä asuvista ja asioivista kuluttajista. Lokaatio mahdollistaa mainosten esittämisen sijainnin mukaan eli niillä ulkomainospinnoilla, jotka ovat lähellä toimipistettäsi – ja niitä voi olla satoja.

Tutkitusti tehokasta

Tutkimus tukee vahvasti liiketoimintaamme. Tietoykkösen teettämän tutkimuksen mukaan kuluttajat kokevat liikenneasema- ja bussimedian mainosympäristön hyvin mainontaan sopivaksi.
-Meille on tärkeää, että asiakkaamme hyötyvät laadukkaasti tuotetusta tiedosta ja voivat tehdä ostopäätöksensä luotettavan tiedon varassa, toteaa konsernin ulkomainonnan kehitysjohtaja Tuomas Ylevä.
– Tunnemme hyvin medioittemme äärellä viihtyvät ihmiset. Lähitulevaisuuden kehitystyönä kartoitamme edelleen erilaisia kohderyhmiä ja relevantilla kohdentamisella tehostamme mainonnan tavoittavuutta entisestään. Tämä tarkoittaa sitä, että voimme esimerkiksi niputtaa kaikki autoilusta kiinnostuneet ja kohdistaa autokaupan mainonnan kohderyhmän parhaiten tavoittaville diginäytöille optimaaliseen aikaan. Voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin kohderyhmiensä tavoittamisessa Suomen suurimassa DOOH-konseptissa iloitsee Ylevä.

Luo brändimielikuvaa massamedialla

Digitaalisella ulkomainonnalla tavoitetaan massat, luodaan mielikuvaa ja tehdään tulosta siellä, missä ihmiset liikkuvat. Brändimielikuvan luomisen ja vahvistamisen kannalta otollisin kohderyhmä on nuoret ja nuoret aikuiset. Digitaaliset ulkomainosmediamme tavoittavat jopa 60 prosenttia kyseisestä ikäryhmästä.

Tavoittavuus on poikkeuksellisen vahvaa myös päättäjäkohderyhmässä. Viikossa tavoitetaan jopa kaksi kolmesta johtavassa asemassa olevasta ja yrittäjistäkin joka toinen.

Nauti tavoittavuudesta, ammattitaidosta ja helppoudesta

2400? Tiedätkin jo, että käytössäsi on kaikkiaan 2400 diginäyttöpintaamme, joilla tavoitat kuluttajat kustannustehokkaasti ja helposti, halutessasi Etelä-Suomesta aina Lappiin saakka. Kerro meille kohderyhmäsi ja tavoitteesi ja anna kampanjasi mediamarkkinoinnin asiantuntijoidemme räätälöitäväksi. Pääset nauttimaan luotettavasta kumppanuudesta ja ostamisen helppoudesta eli saat kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse markkinoinnin asiantuntija läheltäsi

 

Lisätietoja: kehitysjohtaja, konsernin ulkomainonta Tuomas Ylevä puh. 040 1706676

 

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.