Aineisto-ohjeet: Digitaalinen kauppakeskusmedia

Ohjeita mainosten tekijälle

Osa Digitaalisen Kauppakeskusmedian -näytöistä on toteutettu LED-tekniikalla, joten niiden pikselimitat ovat huomattavasti perinteisiä LCD-näyttöjä pienempiä. Tästä huolimatta lopputulos näyttää näyttötaulujen normaaleilta katseluetäisyyksiltä hyvin tarkalta.

Mainosta tehdessäsi käytä vain pikseli-mittoja, vaikka ne saattavat tuntua pieniltä. Näytön fyysisestä koosta ei tarvitse välittää. Kaikkien näyttöjen resoluutio on 72dpi/ppi ja pikselimitat vaihtuvat näyttökohtaisesti. Käytäthän RGB-värejä.

Suunnitteluvaiheessa kannattaa kuitenkin huomioida lopullinen esityskoko. Suuret elementit tuovat parhaan lopputuloksen ja pienet tekstit tai muut elementit saattavat olla vaikeita lukea. Parhaan huomioarvon saat videolla, mutta myös perinteinen still-mainos soveltuu näytöille erinomaisesti.

PDF- ,GIF- ja Flash -formaatit eivät sovellu näytöille suoraan, mutta voidaan kääntää tarvittaessa oikeaan formaattiin asiakaspalvelussamme. Sama koskee myös CMYK -värejä

Näyttökoot ja aineisto-ohjeet

Lataa aineisto-ohjeet pdf-tiedostona

Valmiiden aineistojen toimitus osoitteeseen tuotanto@meks.fi, viimeistään kaksi arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.