Printti ja verkkoaineistot toimitetaan osoitteeseen meks@media.fi Aineiston toimituksen yhteydessä ilmoita seuraavat tiedot:
Valmiin aineiston määräajat 5 kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12.00 mennessä: erikoisratkaisut
3 kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12.00 mennessä: GIF‐, JPG‐ tai PNG‐kuva‐aineistot, kolmannen osapuolen tägimateriaali.
Valmistettava aineisto 3-5 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Kaikkien aineistojen ja mahdollisten seurantapikseleiden tulee olla HTTPS-yhteensopivia. Mainokset sijoitetaan paikoilleen kampanjan ensimmäisenä päivänä kello 10.00 mennessä.
Natiivimainosten ja -artikkeleiden aineisto on toimitettava viimeistään 4 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
Natiiviartikkeleissa on sallittua käyttää vain no follow -linkkejä.
Natiiviartikkelista lähetetään nähtäväksi esikatseluversio, jota on mahdollista muokata enintään 2 kertaa.
Aineiston myöhästyminen Jos verkkoaineistoa ei ole toimitettu määräaikaan mennessä oikeassa muodossa tai se on vahingoittunut / toimimaton tai sisältö ei ole julkaisuvaatimusten mukainen, niin tällöin Mediatalo Keskisuomalainen ei takaa, että mainos voidaan julkaista haluttuna ajankohtana. Jos verkon kampanja-aineisto toimitetaan myöhässä, voi myöhästyminen tai toimimattomuus aiheuttaa sen, ettei kampanja voi alkaa haluttuna ajankohtana ja kampanjasta ei saada kerättyä kampanjaraporttia. Lisäksi vähennetään kampanjan näyttöjä myöhästymisen suhteessa (laskutus silti 100%).
Verkkoaineiston vaihtaminen Kampanjaa varattaessa on ilmoitettava, montako mainosta kampanjaan tulee ja miten niitä halutaan vaihdettavan. Kampanja-aikana aineiston voi halutessaan vaihtaa kerran per mainospaikka per kampanja-aika. Vaihtoaineiston toimitus on aineistoaikataulun mukainen. Useammasta mainoksen vaihdosta laskutamme tuntiveloituksen mukaisesti, samoin kuin yllättävistä kampanjan aikana tapahtuvista vaihdoista. Veloitus minimissään 40 euroa (+alv).
Maksiparaati 980 x 552 px
Paraati 980 x 400 px
Paraatikaruselli 980 x 250 px
Panorama 980 x 120 px
Jättibanneri 728 x 90 px
Suurtaulu 140 x 350 px
Pidennetty suurtaulu 160 x 600 px
Torni 200 x 900 px
Jättiboksi 468 x 400 px
Tuplaboksi 468 x 600 px
Mainosboksi 300 x 250 px
Pystyparaati 300 x 600 px
Tikkeri 1600 x 45 px
Tarranurkka 300 x 200 px
Digikokosivu 620 x 891 px
Mobiiliparaati 300 x 300 px
Mobiilipanorama 300 x 150 px
Mobiilikuutio 300 x 431 px
Mobiilipystyparaati 300 x 600 px
Noudatamme ohjeistuksissa IAB Finlandin verkkomainonnan standardeja. Hintoihin lisätään voimassa oleva alv. Kilotavurajat ovat ehdottomia emmekä valitettavasti voi niissä joustaa. Kilotavurajoja ei voi kiertää käytämällä loadereita tai kolmannen osapuolen tagiä. Kaikkien aineistojen ja mahdollisten seurantapikseleiden tulee olla HTTPS-yhteensopivia.
Mainoksessa voidaan käyttää ääntä. Ääni käynnistyy 0,5 sekunnin viiveellä, kun käyttäjä vie hiiren mainoksen päälle (mouseover) ja loppuu, kun käyttäjä vie hiiren pois mainoksen päältä. Mikäli mainoksen videossa on käytössä auto-play, tulee videon käynnistyä ilman ääntä. Käyttäjällä tulee olla mahdollisuus sulkea video.
HTML5-aineistoista huomioitavaa Ensilatauksen tulee olla mahdollisemman pieni, ja olisi hyvä välttää turhien requestien määrää. Ensilatauksen jälkeen tapahtuvia latauksia. olisi syytä välttää. Mikäli se on mainoksen kannalta välttämätöntä, voi jälkilataus olla kilotavurajoiltaan maksimissaan saman suuruinen kuin ensilataus. Lue lisää IAB:n HTML5-aineistojen ohjeista
Lataa tästä HTML5 -aineisto-ohje Google AdManageriin.
Mobiilin rich media -ratkaisut näkyvät iOS- ja Android-laitteissa sekä osassa Windows-laitteita. Mainokset kohdennetaan niin, että ne näkyvät vain laitteilla, joilla ne toimivat oikein. Katso esimerkkitoteutuksia täältä
Videomainokset voit toteuttaa mm. Adformin studio-työkalun avulla.
Tikkeri on selainikkunan alalaidassa oleva nauhamainen mainosmuoto, joka pysyy paikallaan sivu selailtaessa. Tikkeri‐toteutuksessa on itsessään mukana Sulje–painike (mainokseen ei Sulje‐painiketta tarvitse näin erikseen tehdä). Ota huomioon toteutuksessa, että kapeilla näytöillä suuri osa tikkeristä jää piiloon. Sijoita ydinviestit mainosalueelle vasempaan reunaan (mainosala 980 x 45) ja täytä taustavärillä loput tikkeristä. Myös symmetrisyys toimii hyvin. HUOM! Tikkerin kokonaispinta-ala 1600 x 45 px. Ei ääntä tai laajenevaa aineistoa. Tikkeriä ei näytetä puhelimessa.
Tarranurkka -toteutuksessa on itsessään mukana Sulje-painike (mainokseen ei tarvitse Sulje-painiketta näin erikseen tehdä).
Paraatikaruselli koostuu seuraavista osista:
Videoparaati koostuu seuraavista osista:
Videoparaati: tietokone
Videoparaatin tekninen ohjeistus:
Videoksi käy lähes kaikki sähköisessä muodossa olevat videot, mutta ei kuitenkaan Youtube-linkki, esimerkiksi mainosfilmit käyvät hyvin. Tarvittaessa konvertoimme videon oikeaan muotoon.
Mobiilivideoparaati
Mobiiivideoparaatimainos koostuu seuraavista osista:
Videoksi käy lähes kaikki sähköisessä muodossa olevat videot, mutta ei kuitenkaan youtube-linkki. Tarvittaessa konvertoimme videon oikeaan muotoon.
Videoetusivu / Artikkelivideo
Tiedostojen lähetys mielellään osoitteen takaa, alle 5mb videot myös sähköpostitse.
Natiiviartikkeleiden ulkoasu on samankaltainen kuin journalistiemme toimittamissa jutuissa ja julkaisussa käytetään samaa järjestelmää. Julkisen sanan neuvoston ohjeistuksen mukaan maksettu sisältö tulee erottaa journalistisesta sisällöstä, maksetun sisällön erottaa ”Mainos”-tunnisteesta. Paketti koostuu sekä natiiviartikkelista että –mainoksesta. Aineistot pitää toimittaa vähintään 4 arkipäivää ennen kampanjan alkamista.
Natiiviartikkelin aineisto-ohjeet
Natiivimainoksen aineisto-ohjeet
Etelä-Saimaa, Etelä-Suomen Sanomat, Itä-Häme, Itä-Savo, Kouvolan Sanomat, Kymen Sanomat, Länsi-Savo, Uutisvuoksi, Aamuposti, Helsingin Uutiset, Keski-Uusimaa, Loviisan Sanomat, Länsiväylä, Länsi-Uusimaa, Nurmijärven Uutiset, Mäntsälän Uutiset, Sipoon Sanomat, Tamperelainen, Uusimaa, Vantaan Sanomat, Vihdin Uutiset, Keskisuomalainen, Iisalmen Sanomat, Warkauden Lehti ja Savon Sanomat
Videomainos
Aineisto-ohjeet:
Monisivuinen esitemainos:
Aineisto-ohjeet: https://help.richie.fi/article/42-rich-media-valmisratkaisut
Valmiin aineiston määräajat 5 kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12.00 mennessä: erikoisratkaisut, rich media.
3 kokonaista arkipäivää ennen kampanjan alkua klo 12.00 mennessä: GIF‐, JPG‐ aineistot
Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.
Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.
Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen tietosuoja ja käyttöehdot.