Siinä on luku. Se ei kaunisteluja kaipaa.

Mediatalo Keskisuomalaisen painetut ja digitaaliset lehdet, digitaalinen ulkomainonta ja radio tavoittavat 3,1 miljoonaa suomalaista eli 71 prosenttia koko väestöstä. Tulokset ilmenevät markkinatutkimusyritys Kantar TNS Oy:n tekemästä valtakunnallisesta yhteistavoittavuustutkimuksesta.

Nuoret tavoitetaan erityisesti digitaalisella ulkomainonnalla

Digitaalinen ulkomainonta puree etenkin nuoriin. Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalinen ulkomainonta ja lehtimediat tavoittavat yhdessä jopa 81 prosenttia suomalaisista 15–29-vuotiaista nuorista.

Tulokset ilmenevät markkinatutkimusyritys Kantar TNS Oy:n tekemästä tutkimuksesta, jossa selvitettiin ensimmäistä kertaa Mediatalo Keskisuomalaisen kaikkien medioiden yhteistavoittavuutta. Mainostajalle tutkimus avaa paitsi eri medioiden alueelliset tavoittavuudet, myös kohderyhmätavoittavuudet ja medioiden päällekkäisyydet. Jälkimmäisessä korostuu nimenomamaan kohderyhmien mediakohtainen erilaisuus ja tavoittavuuden maksimoiminen monikanavaisesti. Kampanjaa suunniteltaessa on helposti laskettavissa eri medioiden tuoma aluekohtainen lisätavoittavuus ikäryhmittäin. 

− Nuoret tykkäävät hengailla kavereiden kanssa autoilla ja mopoilla, jolloin liikenneasemien digitaalinen ulkomainonta on todella hyvä kanava tavoittaa heidät, kertoo tutkimuksen tehnyt Director, Media Marianne Lindholm Kantar TNS Oy:stä. 

Digitaalinen ulkomainonta sisältää liikenneasemanäyttöjen lisäksi vilkkaiden teiden varsille ja kaupunkien keskustoihin optimaalisesti sijoitetut, näyttävät Big One -mediat sekä matkustajat lähikontaktissa tavoittavat paikallisbussien ja Onnibussien pidempien pikavuorojen näytöt. Digitaalisen ulkomainoskampanjan voi räätälöidä esimerkiksi ajan, paikan tai sään mukaan. Älymainonnasta erinomaisia tuloksia on saatu paikannetulla mainonnalla, jossa hyödynnetään liikkuvan bussimedian mahdollisuutta mainonnan kohteen ja bussin sijainnin yhdistämiseen. Mainos tavoittaa kuluttajan optimaalisella hetkellä kohteen markkina-alueella.

– Onnistuneen kampanjan tunne on mahtava! Parasta on, että mahdollisuudet niin onnistuneeseen digitaaliseen ulkomainontaan kuin monikanavaiseen kampanjaan ovat helposti kaikkien ulottuvilla. Jos haluaa tavoittaa opiskelijat, voi kampanjan ajoittaa opiskelijoiden tyypillisiin matkustusaikoihin eli aamuun ja iltapäivään tai vaikkapa ajallisesti suuren opiskelijatapahtuman yhteyteen, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehitysjohtaja Tuomas Ylevä.

Tutustu digitaalisen ulkomainonnan valtakunnalliseen tarjontaan helposti karttatyökalun avulla.

 

Näin Mediatalo Keskisuomalainen tavoittaa alueellisesti – vahvaa kasvua Uudellamaalla

Mediatalo Keskisuomalaisen asema vahvistui digitaalisen ulkomainonnan myötä erityisesti ostovoimaisella ja väkirikkaalla Uudellamaalla, jossa tavoittavuus nousi 86 prosenttiin alueen väestöstä. Se on merkittävä muutos, kun huomioidaan, että Uudellamaalla ei ole Mediatalo Keskisuomalaisen maakuntalehtiä tai radioasemia, vaan siellä julkaistaan alue- ja kaupunkilehtiä.

Myös muiden alueiden tavoittavuudet vahvistivat Mediatalo Keskisuomalaisen paikallista jalansijaa ja esimerkiksi Savon alueen mediat tavoittavat yhteensä 92 prosenttia 15–34-vuotiaista alueella.

Alue Tavoittavuus väestöstä
Uusimaa 86 %
Päijät-Häme 93 %
Keski-Suomi 85 %
Savo 88 %
Etelä-Karjala ja Kymenlaakso 91 %
Pirkanmaa 78 %
Pohjanmaa 53 %

 

Kantar TNS Oy:n yhteistavoittavuustutkimus 2022

  1. Mediatalo Keskisuomalainen tavoittaa 3,1 miljoona suomalaista
  2. Yhteistavoittavuuteen on laskettu Mediatalo Keskisuomalaisen painetut lehdet (maakunta-, alue- ja kaupunkilehdet), niiden verkkosivustot, digitaalinen ulkomainonta eli DOOH-mainonta sekä kolme radiokanavaa; Radio Voima, Radio Keskisuomalainen ja Savon Aallot. Ne tavoittavat yhteensä 71 prosenttia koko väestöstämme.
  3. Tutkimus toteutettiin valtakunnallisena, ja vastaajia oli 5095.
    Tuloksista on myös poistettu päällekkäisyydet eli jokainen kuluttaja on luvuissa vain kerran.
  4. Mediatalo Keskisuomalaisella on noin 260 liikenneasemaa ympäri Suomen, joista Neste-asemia on 240 kappaletta ja Teboil-asemia 20 kappaletta. Liikenneasemilla yksi mainos tai viesti näkyy yleensä kymmenen tai viisi sekuntia ja 20 kertaa tunnissa. Tämä tarkoittaa, että viesti näkyy vähintään kerran jokaisen tankkauksen aikana.

 

Vahvista läsnäolosi asiakkaan ostopolulla

Mediatalo Keskisuomalainen on aidosti valtakunnallinen ja vahvasti paikallinen kumppani markkinointiin. Mediaratkaisuillamme toteutat helposti ja kustannustehokkaasti monikanavaisen kampanjan, jolla maksimoit eri kohderyhmien tavoittavuuden ja läsnäolosi asiakkaan ostopolulla.

Hyödynnä asiantuntijuutemme ja medioidemme tutkitusti vahvat tavoittavuudet, jotka eivät kaunisteluja kaipaa. Saat yhdellä kontaktilla kohderyhmällesi räätälöidyn kampanjan ja markkinoinnin palvelut suunnittelusta tutkimukseen – olipa tarpeesi paikallinen tai valtakunnallinen.

 

Kun tarvitset valtakunnallista kampanjaa:

Kysy tarjous nyt!

 

Kun haluat tavoittaa alueellisesti. Valitse paikallinen asiantuntijamme:  

Uusimaa, PK-seutu, Tampere, Turku ja Seinäjoki

Häme         Keski-Suomi

Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo     Savo

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi noin kerran kuukaudessa.