Siinä on luku. Se ei kaunisteluja kaipaa.

Mediatalo Keskisuomalaisen painetut ja digitaaliset lehdet, digitaalinen ulkomainonta ja radio tavoittavat 3,1 miljoonaa suomalaista eli 71 prosenttia koko väestöstä. Tulokset ilmenevät markkinatutkimusyritys Kantar TNS Oy:n tekemästä yhteistavoittavuustutkimuksesta.

Nuoret tavoitetaan erityisesti digitaalisella ulkomainonnalla

Digitaalinen ulkomainonta puree etenkin nuoriin. Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalinen ulkomainonta ja lehtimediat tavoittavat yhdessä jopa 81 prosenttia suomalaisista 15–29-vuotiaista nuorista.

Tulokset ilmenevät markkinatutkimusyritys Kantar TNS Oy:n tekemästä tutkimuksesta, jossa selvitettiin ensimmäistä kertaa Mediatalo Keskisuomalaisen kaikkien medioiden yhteistavoittavuutta.

− Nuoret tykkäävät hengailla kavereiden kanssa autoilla ja mopoilla, jolloin liikenneasemien digitaalinen ulkomainonta on todella hyvä kanava tavoittaa heidät. Tämä jopa korostuu korona-aikana, jolloin nuorilla ei ole ollut muita ajanviettopaikkoja, kertoo tutkimuksen tehnyt Director, Media Marianne Lindholm Kantar TNS Oy:stä.

Digitaalinen ulkomainonta sisältää liikenneasemien näyttöjen lisäksi  tien varsilla ja kaupunkien keskustoissa olevat Big One -näytöt sekä paikallisbussien ja Onnibussien pidempien pikavuorojen näytöt. Digitaalisen ulkomainoskampanjan voi räätälöidä esimerkiksi ajan, paikan tai sään mukaan.

– Jos haluaa tavoittaa opiskelijat, voi kampanjan ajoittaa opiskelijoiden tyypillisiin matkustusaikoihin eli aamuun ja iltapäivään tai vaikkapa ajallisesti suuren opiskelijatapahtuman yhteyteen, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen ulkomainonnan kehitysjohtaja Tuomas Ylevä.

Tutustu koko digitaalisen ulkomainonnan tarjontaan helposti karttatyökalun avulla.

DOOH-karttatyökalu


Mediatalo Keskisuomalainen tavoittaa alueellisesti

Mediatalo Keskisuomalaisen asema vahvistui erityisesti Uudellamaalla, jossa tavoittavuus nousi 86 prosenttiin alueen väestöstä. Se on merkittävä muutos, kun huomioidaan, että Uudellamaalla ei ole Mediatalo Keskisuomalaisen maakuntalehtiä, vaan pelkästään pienempiä aluelehtiä.

Kantar TNS Oy:n yhteistavoittavuustutkimus:
Mediatalo Keskisuomalainen tavoittaa 3,1 miljoona suomalaista

  1. Yhteistavoittavuuteen on laskettu Mediatalo Keskisuomalaisen painetut lehdet (maakunta-, alue- ja kaupunkilehdet), niiden verkkosivustot, digitaalinen ulkomainonta eli DOOH-mainonta sekä kolme radiokanavaa; Radio Voima, Radio Keskisuomalainen ja Savon Aallot. Ne tavoittavat yhteensä 71 prosenttia koko väestöstämme.
  2. Tutkimuksessa oli vastaajia reilu 5 000 ympäri Suomen, myös alueilta, joilla Mediatalo Keskisuomalaisella ei ole lehtimedioita. Tämä lisää tulosten luotettavuutta. Tuloksista on myös poistettu päällekkäisyydet eli jokainen kuluttaja on luvuissa vain kerran.
  3. Mediatalo Keskisuomalaisella on noin 260 liikenneasemaa ympäri Suomen, joista Neste-asemia on 240 kappaletta ja Teboil-asemia 20 kappaletta. Liikenneasemilla yksi mainos tai viesti näkyy yleensä kymmenen tai viisi sekuntia ja 20 kertaa tunnissa. Tämä tarkoittaa, että viesti näkyy vähintään kerran jokaisen tankkauksen aikana.

 

Hyödynnä medioidemme vahva tavoittavuus. Asiantuntijamme auttavat tavoittamaan sinun asiakkaasi valtakunnallisesti tai alueellisesti. 

Kun tarvitset valtakunnallista kampanjaa:

Kysy tarjous nyt!

Kun haluat tavoittaa alueellisesti. Valitse paikallinen asiantuntijamme:  

Uusimaa, PK-seutu, Tampere, Turku ja Seinäjoki

Häme         Keski-Suomi

Kymenlaakso, Etelä-Karjala, Etelä-Savo     Savo

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi noin kerran kuukaudessa.