Ohjelmallinen ostaminen

Automatisoi mainontaasi ohjelmallisella!
Ohjelmallinen ostaminen on mainonnan automaatiota, jossa hyödynnetään järjestelmiä mainonnan ostamisessa.

Monipuolinen data ohjaa reaaliaikaisesti mainontaasi tavoitteisiin

Maailmalla iso osuus digitaalisesta mainonnasta on jo ohjelmallisesti ostettua. Ohjelmallinen ostaminen (programmatic buying) tarkoittaa digimainonnan ostamista ja myymistä ohjelmistoratkaisujen ja järjestelmien avulla. Ostamisessa hyödynnetään automaatiota.

Se tarkoittaa myös mainonnan ostamista suoraan esimerkiksi Google Adwords- tai Facebook-järjestelmistä.

Voit kasvattaa ja kohdistaa budjettiasi tulosten mukaan.

Ohjelmallisen ostamisen esimerkkejä

Avoin huutokauppa

Voit ostaa Mediatalo Keskisuomalaisen eri verkkopalveluiden mainostilaa avoimen huutokaupan kautta. Ostettavissa olevan inventaarin löydät Google Ad Managerin, Rubiconin sekä Adformin myyntijärjestelmistä.

Suljetun huutokaupan ehdot eli diilit

Suljetussa huutokaupassa mainosnäyttökauppa tehdään reaaliaikaisesti erikseen sovittujen ehtojen mukaisesti. Tässä käytetään Deal ID -toiminnallisuutta. Kyseinen Deal ID -koodi on uniikki ja yhdistää myyjän ja ostajan ennalta sovittujen ehtojen mukaisesti.

Mikäli käytät paljon ohjelmallista mainontaa, kannattaa ottaa yhteyttä myyntiimme ja neuvotella erikseen diilit myyjiemme kanssa. Sillä mitä suurempi budjetti tai volyymi, sitä parempi diili!

Relevant Audience -datakauppa

Meks on mukana Relevant Audience -datan kaupallistamispalvelussa, joka yhdistää datan tarjoajat ja ostajat. Palvelu tarjoaa datan ostajille ratkaisukeskeistä palvelua sekä monipuolisia kohderyhmäsegmenttejä mainonnan kohdentamiseen. Haluamme olla edelläkävijöitä datan kaupallistamisen rintamalla ja ratkaista mainostajien tarpeita myös yleisödataa hyödyntäen. 62 lehden ja sähköisen median tuoteperheemme antaa hyviä työkaluja digitaalisen mainonnan kohdennettavuuden ja toimivuuden kehittämiseen.

Datan ostaminen on palvelussa helppoa ostoteknologiasta riippumatta. Mediatalo Keskisuomalaisen lisäksi palvelun datatarjoajiksi ovat lähteneet myös muun muassa Foreca, Bauer Media, Duunitori ja Fonecta.

Löydät valikoiman segmenteistä Adformin DSP:stä (Demand side Platform) ja Google Display & Video 360:n Relevant Audiencen alta.

Tutustu segmentteihin ja ohjeisiin

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

Verkosta sinut löydetään!

”Mikäli pyörität kampanjoita pääasiassa ohjelmallisen ostamisen kautta, ota yhteyttä myyntiimme ja neuvotellaan erikseen diilit myyjiemme kanssa. Sillä mitä suurempi budjetti tai volyymi, sitä parempi diili!”

Mari Hokkanen
Digimainonnan asiantuntija

Jätä yhteystietosi ja viesti

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.