Mediatalo Keskisuomalaisen lehdistä kaksi kolmen parhaan joukossa – Vantaan Sanomat paras

Parhaan kaupunkilehden palkinnon pokkasi Vantaan Sanomien päätoimittaja Mia Lindström

Vantaan Sanomat palkittiin vuoden kaupunkilehtenä, Viikkosavolle hopeaa

Uutismedian liitto palkitsi parhaat kaupunkilehdet Suurilla Lehtipäivillä Seinäjoella. Mediatalo Keskisuomalaisen kaupunkilehdistä kaksi sijoittui kolmen parhaan kärkeen. Vuoden 2021 kaupunkilehtenä palkittiin Vantaan Sanomat, toiseksi sijoittui Viikkosavo.

Tuomariston mukaan voittajalehdellä on selkeä rakenne, ja etusivu houkuttelee lukijaa. Sisältö on tuomariston mielestä monipuolinen, ja artikkelit ovat mielenkiintoisia. Lisäksi tuomaristo huomioi, että mainokset ovat taitettu selkeästi erottumaan sisällöstä. Kiitosta keräsi myös Vantaan Sanomien aktiivinen sosiaalinen media. Lehden tekemiseen on selkeästi käytetty paljon resursseja ja aikaa, tuomarit kiittelevät. Etelä-Suomen Median julkaisema Vantaan Sanomat ilmestyy kahdesti viikossa Vantaalla.

Toiseksi kilpailussa sijoittui selkeästi teemoitettu ja rytmiltään vaihteleva Viikkosavo, jonka artikkelit käsittelevät koskettavia tarinoita avoimesti ja oikeudenmukaisesti, ja tarinat herättävät tunteita. Savon Median julkaisema Viikkosavo ilmestyy Pohjois-Savossa Kuopiossa ja Siilinjärvellä.

Kaupunkilehtikilpailun tuomaroivat Turun ammattikorkeakoulun opiskelijat ohjaajanaan Timo Närä sekä päätoimittajat Minna Harmaala ja Tapio Honkamaa.

Kaupunkilehdillä ja digitaalisilla sisällöillä tavoitetaan 1,2 miljoonaa suomalaista viikossa

Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen suurin kaupunkilehtien kustantaja. Kansallisessa Mediatutkimuksessa (KMT 2021) mukana olleet konsernin 16 kaupunkilehteä tavoittavat viikoittain 1,2 miljoonaa printti- ja digilukijaa. Kaikkiaan Mediatalo Keskisuomalaisella on 30 kaupunkilehtibrändiä ja verkkopalvelua. Suurimmat kaupunkilehdet ovat Helsingin Uutiset, Tamperelainen ja Länsiväylä. Helsingin Uutiset on Suomen suurin kaupunkilehti 370 000 lukijallaan printissä ja verkossa.

Kaupunkilehti on todellinen lähimedia ja merkittävässä roolissa kuluttajan ostopolussa

Mediatalo Keskisuomalaisen teettämässä kaupunkilehtien laajassa mielikuvatutkimuksessa selvisi, mielenkiintoisia asioita: 88 prosenttia vastaajista pitää kaupunkilehteä ajankohtaisena ja tärkeänä lähimediana sekä sopivana paikallisten yrityksen mainoksille. Vastaajista 79 prosenttia kokee sen tarjousmainontaan sopivaksi ja 77 prosenttia pitää mediaa tärkeänä alueellisena tiedonvälittäjänä. Paikallisen sisällön lisäksi, mainokset ja tarjoukset kuuluvat kiinteästi lehden lukumotiiveihin.

Kaupunkilehtien laajan mielikuvatutkimuksen vastaajien mukaan kaupunkilehti on:

Ajankohtainen  88 %
Paikallisten yritysten mainoksille sopiva 88 %
Palvelujen ja tuotteiden tarjousmainontaan sopiva   79 %
Tärkeä alueellinen tiedonvälittäjä  77 %

 

Mediamyynnin asiantuntijoidemme asiakasymmärrys, vahva paikallinen asiantuntemus lehden lukijoista ja markkina-alueesta sekä mainonnan tarkka alueellinen kohdennettavuus, jopa kaupunginosan tarkkuudella, ovat avain onnistuneisiin kampanjoihin. Aidosti paikallinen kaupunkilehti on lukijoiden arvostama, laadukas, taktinen media, joka luo kysyntää, saa aikaiseksi kauppaa ja tukee paikallista ostamista.

Parhaat jutut löytyvät läheltä. Kysy, kuinka tavoitat kohderyhmäsi kaupunkilehdillämme.

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse markkinoinnin asiantuntija läheltäsi

 

Kaupunkilehtien laaja mielikuvatutkimus: IROResearch Oy 02/2021

 

 

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.