Meillä on loistavat kesäedut – ja kerromme, miksi ne kannattaa hyödyntää

kesäedut

Miksi hyödyntää kesäedut ja mainostaa kesällä?

Muistathan, että markkinointi ei lomaile koskaan – edes kesällä! On helppoa kuvitella, että kesällä ei kannata mainostaa mutta tämä ei itse asiassa pidä lainkaan paikkaansa. Kesällä kyllä lomaillaan, mutta monesti se tarkoittaa lisääntynyttä ajankäyttöä useiden eri medioiden parissa.

Kesämainontaa suunniteltaessa kannattaa huomioida se, että kuluttajien käyttäytyminen muuttuu. Enää ei esimerkiksi selailla sosiaalista mediaa kahvitaukojen aikana, vaan mobiili mahdollistaa medioiden monipuolisen käytön siellä, missä ikinä liikkuukin: mökillä, shoppailureissulla tai vaikkapa automatkalla.

Kesällä kannattaa panostaa laadukkaisiin sisältöihin, sillä erityisesti silloin kuluttajilla on aikaa paneutua niihin. Mainostajien kannattaa kertoa tarjouksistaan ja tapahtumistaan sekä tarjota inspiroivia vinkkisisältöjä niitä kaipaileville kesänviettäjille ja lomailijoille.

Kohdentamista kannattaa tehdä ainakin kontekstuaalisella mainonnalla, sillä kesäaika avaa hyviä mahdollisuuksia kuluttajia kiinnostaviin sisältöihin, joihin kohdentaminen asiasanojen avulla on erittäin tehokasta.

Medioillamme tavoitat

  • Käytössäsi on 18 paikallisesti vahvaa brändiä. Sen lisäksi voit hyödyntää valtakunnallisia mahdollisuuksia tarpeesi mukaan. Sanomalehtimedialla on vahva rooli ihmisten arjessa. Lehtien verkkopalvelut ovat  laadukkaita ja turvallisia mediaympäristöjä, joita kuluttajat arvostavat. Sillä on merkittävä positiivinen vaikutus myös niissä kohdattuun mainontaan.
  • Digimainonta tavoittaa lukuisia eri kohderyhmiä tehokkaasti. Sen vahvuuksia ovat mitattavuus ja kohdentaminen. Verkkomainonnan määrä kaikista mediapanostuksista on ennätykselliset 53 %. Eniten panostuksia käytetään sosiaaliseen mediaan ja hakumainontaan. (IAB Finland & Kantar 2021.)
  • Ulkomainonta on liikkuvan ihmisen media. Se tavoittaa busseissa, liikenneasemilla, vilkkaiden teiden varsilla ja suurissa kaupunkikeskustoissa. Kesän voitaisiin sanoa olevan ulkomainonnan kulta-aikaa, sillä kesällä ihmiset viettävät aikaansa nimenomaan ulkona! Myös ulkomainontaa voi kohdentaa tehokkaasti. Kokeile oman kampanjan suunnittelua.

Valitse kesäeduistamme sinulle sopivin kesäkori

Tänä vuonna kesäetumme on jaettu kesäkoreihin, joista voit koostaa tarpeisiisi sopivan mediamixin. Monikanavainen mainonta tavoittaa eri kohderyhmät ja laajemman kohdeyleisön, jättää vahvemman muistijäljen ja aktivoi todella paljon todennäköisemmin.

  1. S-kesäkori: 2 mediaa -30 %
  2. M-kesäkori 3 mediaa -40 %
  3. L-kesäkori 4 mediaa tai enemmän -60 %

Kesäeduillamme mainostat, tavoitat ja näyt tehokkaammin!

Kysy lisää mediamyynnistämme!

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.