Natiivimainonta tarjoaa erinomaisen työkalun myynnin ja brändin kehittämiseen

Natiiviartikkelit tavoittavat tälläkin hetkellä tuhansia silmäpareja – miksi et kertoisi niissä yrityksesi tarinaa?

Natiiviartikkeliin päädytään yleensä verkkosivuston etusivuilla olleen natiivimainoksen tai esimerkiksi sosiaalisen median kautta. Mutta miksi päädyit artikkeliin? Varmastikin siksi, että pohdit juuri tällä hetkellä sitä, miten tavoittaisit kerralla isomman joukon ihmisiä tai sitä, miten saisit kerrottua laajemmin palveluistanne tai sitoutettua ihmisiä brändinne pariin.

Ja itse asiassa juuri tästä natiivimainonnassa onkin kyse: herätät natiivimainonnalla huomion haluamassasi kohderyhmässä, joka sitten uppoutuu tarjoamaasi kiinnostavaan sisältöön. Ja he todellakin uppoutuvat, sillä meillä julkaistuja natiiviartikkeleita luetaan todella pitkään, keskimäärin useiden minuuttien ajan.

Natiivimainonnalla saat käyttöösi tilaa, joka on totuttu näkemään uutisten käytössä. Etusivun natiivimainoskampanjat kestävät yleensä yhden viikon, joten voit miettiä, milloin viimeksi yrityksesi olisi päässyt etusivun uutiseksi kokonaisen viikon ajaksi. Natiivimainonta tarjoaa siihen mahdollisuuden!

Natiivimainonta aktivoi ja sitouttaa

Mistä aiheista natiivimainontaa voisi sitten tehdä? Meidän mielestämme ihan mistä vain, kunhan sisältö on kiinnostavaa, innostavaa, ajatuksia herättävää, aktivoivaa tai viihdyttävää. Sen sijaan perinteisten yritysesittelyiden tai kehupuheiden aika on jo mennyt ohi. Tässä kuitenkin muutama idea, joista saisi aivan loistavia tarinoita natiiviartikkeliin.

1. Kerro miksi olet olemassa, mikä on tarinasi:

Te yrityksessä varmasti tiedätte, mitkä ovat palvelunne ja miten olette paljon parempia kuin kilpailijanne, mutta tietävätkö potentiaaliset asiakkaat sen? Voisiko siitä kertoa laajemmin natiiviartikkelin muodossa? Esimerkiksi miten avullanne ihmiset voivat säästää aikaa tai rahaa? Tai miten juuri teidän tuotteenne voi ratkaista monta ongelmaa? Kerro ja ohjaa lukijat natiivista suoraan omille verkkosivuillenne tutustumaan asiaan tarkemmin, kuten teki Sokos Hotel Puijonsarvi, joka myi pikkujoulushow´t loppuun natiivimainonnan avulla.

2. Tuo huipputyyppisi esiin:

Ihmiset kiinnostavat aina, joten miksi ette toisi esiin juuri niitä mahtavia työntekijöitä, joita teillä on? Miten esimerkiksi Pirkko päätyi töihin juuri teille ja miten hän on urallaan voinut edetä tai miten juuri teidän Matista kaikki asiakkaat puhuvat ja kehuvat kilpaa. Koska niitä teidän Pirkkoja ja Matteja on vain teillä, niin he ovat mahtava keino erottautua kilpailijoista! Esimerkiksi Mestar kertoi natiiviartikkelissa Janista, jonka nukkuminen pommiin voisi olla katastrofi.

3. Muuta mielikuvaa, nouse ylös massasta:

Oletko joskus miettinyt, että ihmisillä on aivan väärä mielikuva yrityksestänne tai palveluistanne. Tällaisissa tapauksissa natiivimainonta sopii kuin nenä päähän, sillä laajojen natiiviartikkelissa yrityksesi viestillä on paljon enemmän tilaa ja asioita voi kertoa moniulotteisesti. Tekstin ja kuvan lisäksi artikkelia voi rikastuttaa esimerkiksi videoilla, infograafeilla tai linkityksillä. Natiiviartikkeli on myös mainiota sisältöä jaettavaksi omissa kanavissa esimerkiksi somessa, sillä mielenkiintoiset, uutiskanavissamme julkaistut sisällöt herättävät varmasti kiinnostusta myös siellä. Tämän lisäksi hakukoneet arvottavat sivustomme korkealle, joten natiivimainos nousee hakutuloksissa hyvin esille. Esimerkiksi merkkivaatteiden erikoisliike Nina & Henri kertoi natiivimainonnan avulla onnistuneesti monipuolisesta tuotevalikoimasta ja muotitapahtumista.

Jos haluat mainonnalla nopeita tuloksia, niin silloin natiivimainonta ei välttämättä ole järkevin ratkaisu vaan katso mitä kaikkea muuta mainontaa meillä on tarjolla. Jos sitä vastoin haluat herättää kiinnostusta, sitouttaa ja aktivoida, niin natiivimainonta on ehdottomasti oikea keino saavuttaa toivottua näkyvyyttä!

Voit kääntyä sisällöntuotannossa sisältömarkkinoinnin tiimimme puoleen, jolloin toteutamme natiivikampanjan avaimet käteen -periaattella. Tai mikäli sinulla on jo olemassa timanttista sisältöä, niin käytä hyväksi sivustoillamme valmiina olevat yleisöt natiivimainonnan avulla hyödyksesi!

Ja muistathan, että natiivimainontaa on mahdollista tehdä myös painettuihin lehtiimme, joissa on myös tarjolla uskollinen lukijakuntamme hyville tarinoille. Tutustu natiivimainontaamme tarkemmin täältä tai ota yhteyttä mediamyyntiimme ja kysy tarjous!

Asiantuntijamme valtakunnallisesti:

Meks

Asiantuntijamme alueellisesti:

Jos haluat kohdentaa viestisi oman paikkakuntasi medioihin, valitse tästä haluamasi alue.

Uusimaa, PK-seutu, Tampere, Turku ja Seinäjoki

Päijät-Häme         Keski-Suomi

Kaakkois-Suomi, Kymi ja Etelä-Savo     Savo

 

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.