Apollon lämmin lomafiilis tavoitti liikenneasemamediassa

”Kampanjan toteutus meille entuudestaan tuntemattomassa mediassa onnistui erinomaisesti. Palautteiden perusteella mainosvideot todella saivat tankkaajien jakamattoman huomion ja impressioiden aikakohdennus tehosti monikanavaista kampanjaa tavoittamalla laajan kuluttajajoukon optimaaliseen aikaan.

Saimme Mediatalo Keskisuomalaiselta helposti näkyvyyden koko pääkaupunkiseudulle. Mutkattomaan mediakumppanuuteen sisältyy ymmärrys asiakkaan tavoitteista.  Olenkin todella iloinen Meksin asiakkuuspäällikkö Hanna Reinikaisen suositellessa liikenneasemamediaa osaksi monikanavaista kampanjaamme.

Tulemme käyttämään tätä helposti asiakkaan huomion herättävää ja laajasti tavoittavaa mediaa jatkossakin.”

Linda Jones, Client Growth Lead, Nordic Morning

Tavoite:
Kampanjalla haluttiin tavoittaa liikkeellä olevat kuluttajat, vahvistaa matkatoimisto Apollon brändikuvaa sekä kasvattaa tunnettuutta pääkaupunkiseudulla.

Halusimme tavoittaa laajasti erityisesti pääkaupunkiseudun autoilevat työmatkalaiset. Tavoitteenamme oli jättää positiivinen muistijälki brändistä herättämällä videoilla hyvä ja lämmin lomafiilis loppuvuoden pimeyden keskellä, kertoo kampanjasuunnittelusta vastannut Client Growth Lead Linda Jones mediatoimisto Nordic Morningista.

Toteutus:
Monikanavaiseen kampanjaan tarvittiin pääkaupunkiseudulla massoja tavoittava media, joka kohtaa kuluttajan arjessa. Kanavaksi valittiin liikenneasemamedian 218 mainosnäyttöä 45 pääkaupunkiseudun Neste- ja Teboil-asemalla. Toteutettiin kymmenen päivän kampanja neljällä eri aineistolla, primetime-aikoina vuoden pimeimpään aikaan.

Monikanavaista kampanjaa suunnitellessamme päädyimme ensimmäistä kertaa kokeilemaan digitaalisen ulkomainonnan osalta Mediatalo Keskisuomalaisen liikenneasemamediaa. Mediavalinnassa painottuivat turvallinen mediaympäristö, jakamaton huomio tankkaamisen aikana ja laaja tavoittavuus pääkaupunkiseudulla, täsmentää Linda Jones.

Tulos:
Kampanja oli osa pitkän tähtäimen bränditunnettuuden kasvattamista. Jakamaton huomio, positiivisen mielikuvan luominen asiakkaan lähikontaktissa tavoittavassa mediassa ja näyttöjen aikakohdennus tehostivat erinomaisesti monikanavaisen kampanjan huomioarvoa.

Neljän primetime-aikaan esitettävän mainosvideon tavoitteena oli hetkien haltuunotto, kiinnostuksen herättäminen ja positiivisen muistijäljen jättäminen tankkauksen yhteydessä. Kohdennettu mainonta liikenneasemamediassa tehosti merkittäväksi monikanavaisen kampanjan vaikututusta työmatkaliikenteen vilkkaimpina aikoina, iloitsee Jones.

Suunnittele oma digitaalinen ulkomainoskampanja karttasovelluksella.

Kokeile heti!

Kiinnostuitko kampanjasta? Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi!

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti 
Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse alueesi tästä

Näin toteutettiin Apollon brändikampanja liikenneasemamediassa

Apollon tie lomaunelmien parissa alkoi vuonna 1986, ja se on tänä päivänä yksi Pohjoismaiden johtavista matkanjärjestäjistä. Suomessa Apollomatkat on toiminut vuodesta 2010. Apollomatkat järjestää vuosittain noin 70 000 valmismatkaa ja se on Suomen neljänneksi suurin valmismatkanjärjestäjä.

Asiakas Matkatoimisto Apollo / Nordic Morning.
Tavoite Brändin tunnettuuden kasvattaminen ja positiivisen muistijäljen jättäminen.
 Media Digitaalinen ulkomainonta, liikenneasemamedia. Osa monikanavaista brändikampanjaa.
Pääkaupunkiseudun 45 Neste- ja Teboil-aseman 218 näyttöruudulla.
Kohdennus Arkipäivät ma-pe, klo 6-11 ja klo 15-18.
Kampanja-aika 29.11.–10.12.2021.
Huomioitavaa Aamu- ja iltapäiville omat aineistot, yhteensä neljä erilaista mainosvideota.

Tutustu aineistoihin:

Ota tauko arkiaamuista

Ota tauko aamuruuhkasta

Ota tauko arjesta

Ota tauko arkirumbasta

 

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi noin kerran kuukaudessa.