Asiakkailta kiitosta Kiinteistömaailma Mikkelin natiivimainonnan lämminhenkisyydestä – yritys ja ihmiset työn takana tutuksi uusin keinoin

”Parasta tässä toteutuksessa oli se, että saimme Kaakon Viestinnän asiantuntijoilta parhaat vinkit tavoitteidemme toteutukseen. Yhdessä keskustellen ja meidän toiveitamme ja ajatuksiamme kuunnellen he räätälöivät meille parhaiten sopivan kokonaisuuden. Aikatauluja, medioita ja viestien sisältöjä pohdittiin yhdessä järkeviksi kokonaisuuksiksi.”

Sisko Koobas, yrittäjä, Kiinteistömaailma Mikkeli

Asuntoporras Oy eli tutummin Kiinteistömaailma Mikkeli on mikkeliläinen vuonna 2011 perustettu yritys, joka tekee asiantuntevaa kiinteistönvälitystä Etelä-Savossa. Yrityksen toimialaan kuuluu osakehuoneistojen ja kiinteistöjen myynti ja -vuokraus. Lisäksi se on vahvasti mukana myös loma-asuntokaupassa Etelä-Savon alueella, johon kuuluu mm. Saimaan, Puulan ja Kyyveden rannat sekä Suomen suurimman mökkikunnan Mäntyharjun vesistöt.

Kiinteistömaailma Mikkelissä on tänä vuonna käynnissä sen yrittäjän Pertti Oravan 10-vuotisjuhlavuosi. Lisäksi yrityksessä on käynnistynyt sukupolvenvaihdos, kun Sisko Koobas, Pertin tytär, siirtyi Kiinteistömaailma Mikkelin toiseksi yrittäjäksi isänsä rinnalle vuoden 2022 alussa. Juhlavuoden ja uuden yrittäjän myötä yrityksessä haluttiin tuoda Kiinteistömaailma Mikkeli -brändi esille kiinnostavana ja houkuttelevana alueen kiinteistönvälitysalan yrityksenä.

Kiinteistömaailma Mikkelin mainonta on ollut aikaisemmin perinteistä brändimainontaa eri teemoja vaihdellen. Lisäksi on tehty myös itse asuntokohteisiin liittyvää mainontaa, joka on viime vuosina siirtynyt printtimainonnasta digitaalisiin kanaviin. Kaakon Viestinnän kanssa Kiinteistömaailma Mikkeli on tehnyt aikaisemminkin natiivimainontaa, mutta pienemmässä mittaluokassa, kuin missä vuoden 2022 kampanja päätettiin toteuttaa.

– Aikaisemmin asiakas oli tehnyt hiukan taktista digi- ja printtimainontaa. Natiivimainonnan avulla olemme saaneet asiakkaan mediaostot uuteen nousuun, toteaa Kaakon Viestinnän Etelä-Savon mediamyynnin asiakkuuspäällikkö Juha Lyytikäinen.

Natiivimainonnalla inhimillisyyttä esiin

Kampanjan tavoitteena oli lisätä Kiinteistömaailma Mikkelin tunnettuutta, kirkastaa sen brändiä alueen kohderyhmälle ja kertoa sukupolvenvaihdoksesta. Tavoitteena oli tuoda esiin myös yrityksen perinteistä työarkea ja ihmisiä työn takana. Jokaisella välittäjällä on omat vahvuudet ja kaikki tekevät yhdessä töitä asiakkaiden koti- ja mökkihaaveiden eteen. Yrityksessä työskentelee kolme nuoremman polven pätevää välittäjää, joiden osaamista haluttiin kampanjalla nostaa esille, unohtamatta tietenkään muiden konkareiden vankkaa ammattitaitoa. Mikkelin keskustassa sijaitseva yritys työllistää seitsemän hengen huippuporukan.

– Yhdessä olemme enemmän -ajatus on läsnä yrityksen toiminnassa ja tätä viestiä halusimme myös saada kuuluviin. Kun asiakas valitsee meidät, hän todellakin saa meidän kaikkien ammattitaidon avukseen, vaikka rinnalla kulkeva oma välittäjä onkin se ykkönen, kertoo yrittäjä Sisko Koobas Kiinteistömaailma Mikkelistä.

– Inhimillisyys, empaattisuus ja ihmisten aito kohtaaminen ovat osa arvojamme. Uskomme, että niiden merkitys alati muuttuvassa maailmassa korostuu. Juuri sitä inhimillisyyden puolta halusimme myös meistä nostaa esiin – keitä me olemme tämän työn takana ja miten olemme tähän päätyneet, korostaa Koobas.

Natiivimainonnalla herätettiin kiinnostavuutta ja kasvatettiin myönteistä mielikuvaa

Natiivikampanjoilla haluttiin tavoittaa mahdollisimman laajasti kaikki yrityksen mahdolliset asiakkaat, niin ostajat kuin myyjät, printin ja digitaalisen mainonnan avulla. Yrityksessä oli ennestään jo käytössä omat sosiaalisen median kanavat, joita oltiin hyödynnetty digitaalisen näkyvyyden lisäämisessä aikaisemmissa kampanjoissa. Sosiaalisen median näkyvyyden yritys halusi hoitaa itse, vaikka siihenkin heidän olisi ollut mahdollisuus valita valmis paketti Kaakon Viestinnän asiantuntijoilta.

Natiivimainonta on markkinointiviestinnän muoto, jossa mainostaja saa käyttöönsä tilaa, joka on totutusti kuulunut vain median omalle sisällölle. Hyvä natiivimainos tarjoaa lukijalleen lisäarvoa. Natiivimainonta on mahdollista toteuttaa monikanavaisesti sekä verkossa että printtimedioissa.

Ensimmäinen natiivikampanja toteutettiin helmikuussa ja sen tarkoitus oli kertoa Kiinteistömaailma Mikkelin sukupolvenvaihdoksesta ’’isältä tyttärelle’’ sekä esitellä yrityksen toinen uusi yrittäjä Sisko Koobas. Kampanjan kohderyhmänä olivat Mikkelin alueen asuntojen ja loma-asuntojen myyjät ja ostajat. Natiivimainontaa toteutettiin sekä Länsi-Savon printtilehdessä että verkkosivustolla kokosivun natiiviartikkeleina. Tämän lisäksi kokosivun printtiartikkeli julkaistiin myös Mikkelin Kaupunkilehdessä ja Kangasniemen Kunnallislehdessä. Lansisavo.fi -sivustolla julkaistu natiiviartikkeli ”Isä ja tytär ovat tulleet aina toimeen riitelemättä, ja nyt he pyörittävät yhdessä kiinteistönvälitysfirmaa Mikkelissä” keräsi 2 676 katselukertaa ja sivulla vieraili 2 589 eri kävijää. Natiiviartikkeliin ohjaavaa mainosta klikattiin mahtavat 1 870 kertaa ja artikkelin parissa vietettiin kampanjana-aikana 21.–27. helmikuuta 2 minuuttia ja 26 sekuntia.

Toisen kampanjan tavoitteena oli esitellä yrityksen asiakkaita ammattitaidolla palvelevat välittäjät sekä tuoda Kiinteistömaailma Mikkeli -brändi esille kiinnostavana ja houkuttelevana alueen kiinteistöalan yrityksenä. Kampanjassa hyödynnettiin aukeaman kokoisia printtiartikkeleita Länsi-Savossa, Mikkelin Kaupunkilehdessä ja Kangasniemen Kunnallislehdessä sekä viikon ajan diginatiiviartikkelia Lansisavo.fi -sivustolla. Esimerkiksi Lansisavo.fi -sivustolla julkaistun natiiviartikkelin ”Väkisin vääntämisellä harvoin pääsee hyvään lopputulokseen Kiinteistömaailma Mikkelin välittäjät esittelyssä” keräsi 2 783 katselukertaa ja sivulla vieraili 2 617 eri kävijää. Natiiviartikkelin parissa vietetyn ajan keskiarvo oli kampanjana-aikana 4.–10. huhtikuuta 2 minuuttia ja 43 sekuntia, mikä kertoo sisällön kiinnostavuudesta.

– Yhtenä meitä yhteistyössä erityisesti ilahduttaneena asiana haluan nostaa esille joustokyvyn. Meillä oli artikkeli jo työn alla ja sen toteutuksen yhteydessä havaittiin, että tuotannon kokoa pitää muuttaa. Soitin välittömästi Kaakon Viestinnän sisältömarkkinoinnin asiantuntija Katja Himaselle, ja saman päivän aikana ongelma oli ratkaistu. En tiedä miten Katja siinä onnistui, mutta saimme mitä toivoimme ja lopputulos oli parempi kuin olimme toivoneetkaan. Hatunnosto tässä kohden myös Mediatalo Keskisuomalaisen kaupalliselle tuottajalle Mikko Kääriäiselle joustosta ja siitä, miten hän sai kiinni ajatuksistamme artikkelia työstäessään, kiittelee Koobas Kaakon Viestinnän asiantuntijoiden toimintaa.

Myös asiakkailta on tullut paljon kiitosta artikkeleiden lämminhenkisyydestä.

– Olemme ihmisiä siinä missä kaikki muutkin ja tämän ovat asiakkaatkin huomanneet. Se on erityisesti lämmittänyt mieltä, iloitsee Koobas.

Brändityö ja tunnettuuden lisääminen on pitkäjänteistä tekemistä

Koobas kokee, että kampanjoilla saatiin lisättyä yrityksen tunnettuutta.

– Emme voi suoraan sanoa, kuinka monta uutta kotia tai mökkiä olemme tämän avulla myyneet, mutta yrityksen tunnettuutta se on varmasti lisännyt. Ainakin tämän hetken työtahdin perusteella uskaltaisin väittää, että olemme vähintäänkin asiakkaiden mielissä, kun he miettivät välittäjän valintaa oman kotinsa myynnin ollessa ajankohtaista, Koobas selventää.

Kampanjan aikana toteutettuja artikkeleita tullaan hyödyntämään myös tulevaisuudessa, sillä digitaalisessa muodossa olevat artikkelit eivät katoa minnekään. Erityisesti yrityksen välittäjistä tehdyt artikkeli ovat sellaisia, joita yrityksessä halutaan hyödyntää jatkossakin. Artikkeleiden uusiokäyttöä ja toteutustapaa työstetään yrityksessä vielä, jotta uusiokäyttö ei olisi vain vanhan toistoa. Koobas kertoo, että ajatuksia artikkeleiden hyödyntämiseen on monia ja hän on saanut toteutetusta kampanjasta lisää varmuutta suunnitelmiin ja siihen, mihin suuntaan halutaan jatkossa yrityksen näkyvyyttä kehittää.

– Parasta tässä toteutuksessa oli se, että saimme sekä Juhalta että Katjalta parhaat vinkit tavoitteidemme toteutukseen. Yhdessä keskustellen ja meidän toiveitamme ja ajatuksiamme kuunnellen he räätälöivät meille parhaiten sopivan kokonaisuuden. Aikatauluja, medioita ja viestien sisältöjä pohdittiin yhdessä järkeviksi kokonaisuuksiksi, toteaa Koobas.

Kaakon Viestinnän sisältömarkkinoinnin asiantuntija Katja Himanen toteaa, että asiakkaan kanssa tullaan jatkamaan sisältömarkkinoinnin hyödyntämistä koko tämän vuoden ajan.
– Teimme heti vuosisuunnitelman, jossa mietittiin mediat, julkaisut ja teemat valmiiksi sekä myös taktinen mainonta, hän tarkentaa.

Mikkelin Kiinteistömaailmalle oli selkeää, että mediakumppanina jatkaa juurikin Kaakon Viestintä.

– Kaakon Viestintä on alueemme isoin toimija, ja sen avulla tavoitamme asiakkaitamme laajalti. Verkon näkyvyys on osa nykypäivää ja siellä meidän tulee kasvaa ja kehittyä. Kaakon Viestinnän puolella osataan ottaa myös verkon tarjoamat mahdollisuudet hyvin esiin ja tarjota niitä meille sopivalla tavalla. Tämä oli meille ensimmäinen tämän kokoluokan panostus näkyvyyteen. Ilman luotettavaa kumppania emme olisi tähän lähteneet. Iso kiitos Katjalle ja Juhalle koko projektista, yhteistyö oli saumatonta, kiittelee Koobas Kaakon Viestinnän asiantuntijoita.

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi noin kerran kuukaudessa.