Bannerimainonta toi liidejä Auto-Kilta OY:lle

Myös Auto-Killan myynti suhtautui innolla chatbot-toteutukseen.

Moderneilla mainosmuodoilla uusia mahdollisuuksia – bannerimainonta generoi liidejä

Auto-Killalla on monipuolinen kokemus eri mainontakanavista. Yritys on nimittäin käyttänyt mainonnassaan printtiä, digiä, somea, Googlea, radiota, televisiota, DOOHia – ja varmasti jäi vielä jokin mainitsematta kokonaan.

Pääasiassa käytössä ovat kuitenkin olleet digi- ja printtimainonta, joten bannerimainonta on yritykselle hyvinkin tuttua. Pitkästä ja monipuolisesta mainostamiskokemuksesta huolimatta, yksi bannerikampanja pääsi yllättämään autokiltalaiset positiivisesti. Kampanjasta, ja siinä käytetystä uudesta mainosmuodosta, pääset lukemaan Auto-Killan markkinointipäällikkö Jannen kertomana!

Tässä kyseisessä kampanjassa Auto-Kilta halusi tuoda autoilua esiin kokonaisuutena, ja muistuttaa siitä, että myös uuden auton hankkiminen voi olla kustannustehokas valinta käytetyn kulkupelin sijaan. Kokonaisuudesta erityisen mielenkiintoisen tekee se, että Auto-Kilta päätyi hyödyntämaan bannerimainonnassa uutta mainosmuotoa, eli Leadoon chatbottia.

-Markkinointi ja myynti molemmat suhtautuivat tähän chatbottiin todella isolla mielenkiinnolla. Digimainonnan haasteena on usein se, että liidihankinnassa joko a) liidien laatu ei ole tarpeeksi korkea tai b) liidejä tulee määrällisesti liian vähän. Nyt, kun meille tarjoutui mahdollisuus hyödyntää chatbottia bannerimainonnassa, niin oli selvää, että kaikki lähtivät sitä innolla testaamaan.

Tämä oli paitsi Auto-Killalle mutta myös oikeastaan koko alalle uusi tapa tehdä mainontaa. Ratkaisua lähdettiin hakemaan nimenomaan laadukkaiden liidien generointiin.

-Totta kai pohdimme sitä, että ovatko kuluttajat valmiita vastaamaan näin uusiin tapoihin mainostaa, mutta tämän kokeilun jälkeen voimme todeta, että kyllä ovat! Tällainen interaktiivinen tapa osoittautui todella toimivaksi liidien hankinnassa.

Mainonnan suunnittelu on isossa roolissa

Mainontaa suunniteltaessa on ylipäätään todella tärkeää, että mainonnan frekvenssi on sopiva, ja että sillä tavoitetaan tarpeeksi suuri yleisö. Auto-Killan chatbot-banneri suunniteltiin nimenomaan tätä ajatusta silmällä pitäen.

– Emme halunneet rajata mitään liian tarkasti, vaan ideana oli nimenomaan tavoittaa tarpeeksi suuri joukko ihmisiä, josta sitten ne kaikkein kiinnostuneimmat pystyivät itse olemaan yhteydessä meihin matalalla kynnyksellä. Mielestämme Kaakon Viestinnän media-alustat sopivat tähän tarkoitukseen todella hyvin, ja tavoitimme eri alueilla hyvin juuri heitä, joita halusimmekin.

Bannerikampanja toteutettiin Auto-Killan toimialueella, joten alustana toimivat Etelä-Saimaan, Uutisvuoksen, Länsi-Savon ja Itä-Savon digilehdet.

– Ratkaisu oli helppo ja luotettava. Jos haluamme esimerkiksi tavoittaa mikkeliläiset, niin silloin meidän totta kai kannattaa näyttää mainosta Länsi-Savossa.

On ihan mahtavaa, että Auto-Kilta toimi tässä tapauksessa edelläkävijänä, ja lähti kokeilemaan rohkeasti täysin uutta mainosmuotoa, joka myös täytti odotukset liidin laadun paranemisesta. Auto-Killan toteutus on hyvä esimerkki siitä, että myös bannerimainonnalla on mahdollista generoida liidejä verkosta, kun mainonta on hyvin suunniteltua. Uudet mainosmuodot oikein hyödynnettyinä tukevat tavoitteiden saavuttamista.

Asiakkaan onnistumisen lisäksi, meitä ilahduttaa Jannen kommentit yhteistyöstämme:

– Kyllä tässä, ja muissakin mainontaan liittyvissä asioissa olen aina saanut ammattitaitoista ja nopeaa apua. Meidän toiveitamme kuunneltiin ja ne otettiin hyvin huomioon. Kaakon Viestintä auttoi suunnittelussa myös siitä näkökulmasta, että miten näytöt kannattaa jakaa eri alueiden ja alustojen välillä.

”Lähtökohtana on aina ollut, että kanavat katsotaan sen mukaan, mikä kullekin kampanjalle ja toteutukselle sopii parhaiten. Olimme kuitenkin alusta alkaen todella kiinnostuneita chatbot-muotoisesta mainontamahdollisuudesta.”

Janne Hulkkonen
Markkinointipäällikkö
Auto-Kilta Oy

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen tietosuoja ja käyttöehdot.