Erikoistuote tutuksi digimarkkinoinnilla

Mutkatonta yhteistyötä. Reagointi on nopeaa: nopeasti vastataan ja tarvittaessa tehdään muutoksia. Lisäksi yrityksen tunnettavuus on kasvanut ja yhteydenottojen määrä on selvästi kasvanut yhteistyömme myötä. Aikaisemmin otimme itse yhteyttä asiakkaisiin. Nyt asiakkaat ottavat yhteyttä meihin.

Antti Inkinen, CEO, Viking Solutions Oy

Viking Solutions on orimattilainen, vuonna 2016 perustettu rakennusalan yritys, joka on erikoistunut uretaanieristyksiin sekä saneeraus- ja remontointipalveluihin. Yritys toimii laajasti Lahden ja Uudenmaan alueella sekä tarvittaessa koko Suomessa.

Viking Solutions on tuonut kotimaisille markkinoille ainutlaatuisen ruiskutettavan polyuretaanieristeen, joka sopii kaiken muotoisiin pintoihin ja materiaaleihin. Yritys on erikoistunut uretaanieristämiseen, mutta sen lisäksi se tarjoaa kokonaisvaltaisesti myös remontointi- ja saneerauspalveluita ja toteuttaa eri kokoisia rakennushankkeita niin kotitalouksille, rakennusliikkeille, projektinjohtoyrityksille kuin taloyhtiöillekin.

Lähtötilanne

Haasteena yrityksellä oli uusien asiakkaiden hankinta sekä tietoisuuden kasvattaminen polyuretaanieristeen hyödyistä ja ominaisuuksista. Näihin haasteisiin vastaten aloitettiin yhteistyö Kamuan kanssa keväällä 2021, jolloin käynnistyi Google Ads -hakusanamainonnan sekä somemainonnan suunnitteleminen ja toteuttaminen.

Ratkaisu
Yhteistyö aloitettiin tutustumalla syvällisesti asiakkaan tuotteeseen: sen ominaisuuksiin, hyötyihin ja mahdollisuuksiin. Polyuretaanituotteen tullessa tutuksi, lähdettiin suunnittelemaan ja toteuttamaan hakusana- ja somekampanjoita yrityksen kohderyhmä edellä.

Hakusanamainonta suunniteltiin tarkasti eristesanojen ympärille. Mainonnalla keskityttiin tuomaan esiin tuotteen erinomaisuustekijöitä – eli niitä, mitkä tekevät tuotteesta ainutlaatuisen. Näin ollen hakusanamainonnan suunnittelun tärkeimpänä tavoitteena oli saada asiakasyritykselle lisää tarjouspyyntöjä niiltä henkilöiltä, jotka olivat jo oma-aloitteisesti etsineet eristämisratkaisuja eri hakusanoilla Googlen hakukoneessa.

Somemainonnan puolella lähdettiin panostamaan ensisijaisesti yrityksen palveluun ja sen tutuksi tekemiseen. Näkyvyyden kasvattamiseksi Facebook- ja Instagram-mainontaa buustattiin huomiota herättävillä, jääkiekkoteemaisilla videoilla. Videoiden kohdalla ajankohtaisuus oli merkittävässä osassa, sillä videot julkaistiin jääkiekon MM-kisojen aikaan. Jääkiekkoteemaisilla videoilla onnistuttiin tuomaan hyvin esille eristetuotteen kestävyys ja helppokäyttöisyys uudella ja mielenkiintoisella kulmalla. Kumppanuutemme aikana somekampanjoita on optimoitu tulosten perusteella esimerkiksi A/B-testaamisella, eri sisällöillä ja kampanjatavoitteilla konversiomäärien maksimoimiseksi.

Tulokset
Verkkosivuston liikenteen kokonaismäärästä 31,8 % koostui maksetun mainonnan kautta saadusta liikenteestä ja Ota yhteyttä -lomakkeen lähetyksistä 41,5 % tuli mainonnan kautta. Mikrokonversioista 26,6 % tuli mainonnan kautta (Yhteystiedot sivulla käynti, verkkosivuston tiedostojen lataukset, puhelinnumeroiden ja sähköpostien klikkaukset.

Somemainonnalla saavutettiin erinomainen huomioarvo: Kumppanuuden aikana mainoksen nähneistä käyttäjistä yli 11 % oli jollain tapaa reagoinut mainokseen mm. klikannut mainosta. Google-mainonnan uretaanieristykampanjalla konversioprosentti oli 28,3 % – eli lähes joka kolmas verkkosivuvierailija teki jonkun toiminnon verkkosivustolla.

Tilaa uutiskirjeemme

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi noin kerran kuukaudessa.