Natiivimainonta ja monikanavainen some-markkinointi tavoittivat Esports-tapahtuman kohderyhmän!

Lähtökohdat:

Kauppakeskus Pasaati Kotkassa toteutti esports-tapahtuman tiloissaan 13.4.2019. Tapahtumassa pelattiin e-urheilun ammattilaisten kanssa ja puhuttiin tietokone- ja konsolipelaamisesta elämän mittaisena harrastuksena. Esports eli kilpapelaaminen on aiheena ajankohtainen ja mielenkiintoinen, joten tapahtumalle sekä Kauppakeskus Pasaatille haluttiin mahdollisimman paljon näkyvyyttä eri medioissa.

Ratkaisu:

Tapahtuman markkinoinnilla haluttiin herättää kiinnostus ydinkohderyhmän eli nuorten ja nuorten aikuisten lisäksi Kotkan talousalueen aikuisten ja ikääntyneiden keskuudessa. Tavoite oli houkutella kauppakeskus Pasaatiin mahdollisimman paljon väkeä tapahtumapäivänä. Yhteistyömme koostui natiivimainonnasta sekä monikanavaisesta markkinoinnista sosiaalisessa mediassa.

Tulos:

Natiivimainonta julkaistiin ennen tapahtumaa 10.4. Kymen Sanomat -lehdessä, jolla tavoitettiin aikuiset ja ikääntyneet 30-65-vuotiaat. Kymen Sanomien kokonaislevikki on 14 946 (KMT 2018) ja kokonaislukijamäärä 37 000 (KMT 2018).
Sosiaalisen median monikanavainen kampanja toteutettiin 7.4.-13.4. Sosiaalisen median kanavat olivat Facebook, Instagram ja Snapchat kohderyhmien mukaan. Tavoitimme kuuden päivän aikana yhteensä 185 092 yksittäistä henkilöä keskiarvoa alhaisemmilla näyttöhinnoilla (CPM).

Lue Natiivi

 

”Esports-tapahtuma oli meille uusi ja aihe iso, mutta niin ajankohtainen. Ilman kaikkien osallisien panosta tapahtuma ei olisi ollut näin huikea.

Teimme rohkeita valintoja jo itse esports-aiheen kanssa, kun toimme sen niin isolla tasolla kauppa-keskukseen. Tapahtuman markkinoinnissa käytettiin osaksi uusia kanavia ja keinoja, jotka toimivat hyvin, joten kiitos rohkaisusta uusien kanavien mukaan ottamiseen. Arvostamme suuresti ammattitaitoa kampanjassa ja sitoutumista tekemiseen sekä panosta onnistuneen tapahtuman luomiseen.”

Sari Puhilas
Kauppakeskuspäällikkö
Kauppakeskus Pasaati, Kotka

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.