Koko kauppa tutuksi sisältömarkkinoinnin avulla

Haaste:

Kuopiolaisessa K-Citymarket Päivärannassa vietettiin elokuussa 10-vuotissyntymäpäiviä. Kauppias Pasi Toppari hakusi perinteisen tarjousilmoittelun lisäksi olla uudella tavalla esillä sisältömarkkinoinnin avulla. Samassa yhteydessä markkinoitiin syyskuussa avautunutta ruoan verkkokauppaa.

Ratkaisu:

Savon Sanomien välissä ilmestyi 24-sivuinen Pasin Sanomat -lehti, joka sisälsi 12 tarjousilmoitussivun lisäksi 12 sivua monipuolisia artikkeleita kauppiaasta, kaupan henkilökunnasta sekä yhteistyökumppaneista. Lehden artikkeleista nostettiin 3 mielenkiintoista sisältöä myös natiiviartikkeleiksi Savon Sanomien verkkosivuille. Lisäksi verkkokaupan avautumisesta julkaistiin puolen sivun advertoriaali Savon Sanomissa.

Tulos:

Verkon puolella erityisesti kaupan syntymäpäivistä ja henkilökunnasta kertova juttu kiinnosti lukijoita, sillä ensimmäisen viikon aikana sitä oli luettu yli 2000 kertaa. Myös ruoan verkkokaupasta Savon Sanomien printtilehdessä julkaistu advertoriaali koettiin erittäin vaikuttavana. Advertoriaalista tehdyn huomioarvotutkimuksen mukaan mainoksen koettiin tuovan huomattavasti keskiarvoa enemmän tietoa ja se koettiin erittäin hyödyllisenä. Artikkeli tavoitti 51 900 lukijaa (lähde Ram-paneeli).

Lue artikkeli

”Panostus oli iso, mutta se kannatti. Asiakkailta tuli paljon positiivista palautetta, Pasin Sanomat ja natiiviartikkelit Savon Sanomien verkossa oli huomattu laajasti. Myös sidosryhmiltä tuli positiivista palautetta uudenlaisesta tavasta kertoa asioista”

Pasi Toppari
Kauppias
K-Citymarket Päiväranta, Kuopio

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.