Printtikampanja huomattiin ja se aktivoi kuluttajia

Tutkimuksen mukaan Pakilan Apteekin printtikampanja huomattiin

IROResearchin tutkimuksessa selvitettiin kampanja-alueen väestön keskuudessa Pakilan Apteekin tunteminen ja mainostajaan liitetyt ominaisuudet, kampanjan huomaaminen,  kampanjasta pitäminen ja sen aktivoivuus ja vaikutus mielikuvaan mainostajasta. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 18+ -vuotiaat Pakilassa ja sen lähialueella ajalla  20.-27.8.2020.*

Tutkimuksen mukaan printtikampanja vaikutti ja toimi
– Se aktivoi mainosten tavoittamia kuluttajia.

  1. Kampanjan kokonaishuomioarvo oli 16 % – 28 600 kampanja-alueilla asuvaa ihmistä muisti nähneensä kampanjan Helsingin Uutisissa. Median säännöllisissä lukijoissa huomioarvo oli korkeampi, 39% lähes joka numeron lukevista muistaa nähneensä mainontaa.
  2. Kampanja vaikutti ja toimi – mainontaa huomanneiden Pakilan Apteekkiin liittämien ominaisuuksien tulos on 33% korkeampi kuin mainontaa ei-huomanneiden.
  3. Pakilan Apteekkiin liitettävistä ominaisuuksista printtikampanja toi selkeästi esiin, että Pakilan Apteekki on avoinna vuoden jokaisena päivänä klo 22 asti. Myös asioinnin helppous ja mukavuus sekä apteekin hyvä sijainti välittyivät hyvin kampanjasta.
  4. Kampanja sai aikaan reaktioita. Mainoksen huomanneista 29% on tehnyt jo jotain tämän kampanjan perusteella ja 48% aikoo tehdä jotain esim. käydä Pakilan Apteekissa, suositella tai puhua ystäville, käydä nettisivuilla tai ottaa yhteyttä Pakilan Apteekkiin.

 

Tutkimuspalvelumme tuottavat jatkuvasti tietoa päätösten tueksi
– Tehdään yhdessä tuloksellista markkinointia

Tutustu tutkimuspalveluihimme   Ota yhteyttä 

*IROResearch kampanjatutkimus, elokuu/2020_Pakilan Apteekki. Kampanja-alueella asuu 18+v. väestöä: 178 756.

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen tietosuoja ja käyttöehdot.