Natiivimainonta aktivoi, herätti kiinnostusta ja kasvatti positiivista mielikuvaa

Tarve

 

Sisäilmalähetti Oy on erikoistunut sisäolosuhteiden seurantaan sekä tilojen ja tilankäyttäjien väliaikaiseen suojaamiseen kohteissa, joissa on todettu sisäilmahaasteita. Heillä oli tarve tavoittaa kansalaisia ja herättää keskustelua puhtaan sisäilman merkityksestä.

 

Ratkaisu

 

Viesti haluttiin tuoda esiin mediaympäristössä, jossa on mahdollista saavuttaa hyvä huomioarvo ja muistijälki.  Mainosformaatiksi valittiin natiivimainonta, koska sillä voidaan kertoa enemmän ja rakentaa pidempiaikaista muistijälkeä. Natiiviaineistojen parissa kuluttaja viettää myös merkittävästi enemmän aikaa kuin vaikkapa someaineistoja kuluttaessaan. Kampanjaan valittiin seitsemän alueellisesti vahvaa verkkomediaa eri puolilta Suomea. Kokonaisuuteen otettiin mukaan tukikanavaksi myös sosiaalinen media.

 

Tulos

 

Tutkimuksen* mukaan natiivimainonta lisäsi kiinnostusta mainostajaa kohtaan, kasvatti positiivista mielikuvaa ja aktivoi mainosten tavoittamia kuluttajia.

 

  1. Natiivimainonnalla on positiivinen ja selvä vaikutus kuluttajien aktivointiin.
  2. Kampanja auttoi lisäämään kiinnostusta ja tutustumaan asiakkaan ratkaisuun syvemmin.
  3. Mainonta koettiin tietoa antavana eli natiivin hyödyntäminen oli tässä kohtaa oikea ratkaisu, muilla mainosformaateilla tämä tavoite olisi ollut haastavaa saavuttaa.

 

Lue natiiviartikkeli

 

Tutustu natiivimainontaan tästä ja kysy lisää myynniltämme.

#natiivi #natiivimainonta #sisältömarkkinointi #markkinointi #mainonta

*Digitalist Group, paneeli ajalla 21.8.-23.8.2020 – Sisäilmalähetti Natiiviartikkeli.

 

Lue lisää referenssejä

Katso kaikki >
21.03.24

Kohdennettu bussimainonta täytti Yeppo & Soonsoon tavoitteet

LUe lisää
20.03.24

O.K. Auto Kouvola vahvistaa
Toyotan vetovoimaa välisivumainoksilla

LUe lisää
19.03.24

Näkemyksellinen kumppani tukee mainostajan matkaa asiakkaan luokse

LUe lisää
11.12.23

Monikanavainen tapahtumamainonta sai aikaan kävijäryntäyksen

LUe lisää