Natiivimainonta aktivoi, herätti kiinnostusta ja kasvatti positiivista mielikuvaa

Tarve

Sisäilmalähetti Oy on erikoistunut sisäolosuhteiden seurantaan sekä tilojen ja tilankäyttäjien väliaikaiseen suojaamiseen kohteissa, joissa on todettu sisäilmahaasteita. Heillä oli tarve tavoittaa kansalaisia ja herättää keskustelua puhtaan sisäilman merkityksestä.

Ratkaisu

Viesti haluttiin tuoda esiin mediaympäristössä, jossa on mahdollista saavuttaa hyvä huomioarvo ja muistijälki.  Mainosformaatiksi valittiin natiivimainonta, koska sillä voidaan kertoa enemmän ja rakentaa pidempiaikaista muistijälkeä. Natiiviaineistojen parissa kuluttaja viettää myös merkittävästi enemmän aikaa kuin vaikkapa someaineistoja kuluttaessaan. Kampanjaan valittiin seitsemän alueellisesti vahvaa verkkomediaa eri puolilta Suomea. Kokonaisuuteen otettiin mukaan tukikanavaksi myös sosiaalinen media.

Tulos

Tutkimuksen* mukaan natiivimainonta lisäsi kiinnostusta mainostajaa kohtaan, kasvatti positiivista mielikuvaa ja aktivoi mainosten tavoittamia kuluttajia.

  • Natiivimainonnalla on positiivinen ja selvä vaikutus kuluttajien aktivointiin.
  • Kampanja auttoi lisäämään kiinnostusta ja tutustumaan asiakkaan ratkaisuun syvemmin.
  • Mainonta koettiin tietoa antavana eli natiivin hyödyntäminen oli tässä kohtaa oikea ratkaisu, muilla mainosformaateilla tämä tavoite olisi ollut haastavaa saavuttaa.

 

Lue natiiviartikkeli

Tutustu natiivimainontaan tästä ja kysy lisää myynniltämme.

#natiivi #natiivimainonta #sisältömarkkinointi #markkinointi #mainonta

*Digitalist Group, paneeli ajalla 21.8.-23.8.2020 – Sisäilmalähetti Natiiviartikkeli.

 

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen tietosuoja ja käyttöehdot.