Digitaalinen ulkomainonta toi uusia asiakkaita myymälään

Haaste 

– Huonekaluliike Strömbergin juuret ulottuvat yli 90 vuoden taakse, kun vuonna 1929 Toivo Strömberg perusti Ruumisarkku ja huonekaluliikkeen T. Strömbergin. Liike sai arvokkaan alun, sillä tammikuun 24. päivänä sanomalehdessä oli ytimekäs ilmoitus: ”Olen avannut ruumisarkku ja huonekaluliikkeen ja sulkeudun asiakkaiden suosioon”. 
Nykyisin Stemma Strömberg on yksi Suomen suurimmista Stemma-ryhmän kalustetaloista.  

– Huonekaluliike on erittäin tunnettu Haminassa ja etelä-Kymenlaakson markkinointi on pitkälti tukeutunut aiemmin printtimediaan. Yrityksellä on tavoitteena löytää  uusia asiakkaita entistä laajemmalta alueelta, joita mahdollisesti ei printtimedialla tavoiteta.  

 

Ratkaisu

-Ratkaisuksi valittiin Kymenlaakson Big One -ulkonäytöt Haminassa ja Kotkassa. Kahden viikon näyttökampanjan aikana yrityksen mainonnassa hyödynnettiin printissä samaan aikaan toteutettua taktista mainontaa. Big One näytöillä tavoiteltiin erityisesti Kotkan alueella liikkuvia potentiaalisia uusia asiakkaita tulemaan Haminaan huonekaluostoksille. 

 

Tulos

Big Onet todettiin hyväksi tavaksi tavoittaa uusia asiakkaita. Kauppias kertoo tavoittaneensa runsaasti uusia asiakkaita mainonnan avulla ja kohdanneensa kalustetalossa asiakkaita, jotka eivät aiemmin ole Haminassa ostoksilla käyneet. 

 

”Olemme kokeilleet muutaman kerran Big One mainontaa. Kaikki markkinointihan tukee toisiaan ja niiden mittaaminen on haastavaa (toki kassakonehan totuuden kertoo). Paras tulos Big One:sta on saatu silloin kun käytössä olivat nuo kaikki neljä Etelä Kymenlaakson taulua yht`aikaa. Silloin havaitsimme selkeästi ”uusia asiakkaita” myymälässämme. Uskallan suositella tätä mediaa muillekin, joko taulu kerrallaan tai useamman taulun samanaikaisella panostuksella.” 

Tuomas Strömberg
Kauppias
Stemma Strömberg, Hamina

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.