Treffi Pub ja Bistron asiakasmäärä nousuun kohdennetulla mainonnalla uusilla diginäytöillä HSL:n busseissa

Helsingin Herttoniemessä jo kahden vuosikymmen ajan toiminut Treffi Pub ja Bistro on laadukas lähiöklassikko, jonka toimintaa on johdonmukaisesti kehitetty vuosien varrella. 

Tarve:
Ravintolalla oli tarve tavoittaa paikalliset asukkaat ja alueella työskentelevät. Kohderyhmälle haluttiin viestiä ravintolan tarjonnasta ja ylipäätään olemassa olosta, ihmisten palatessa työpaikoilleen ja normaalimpaan arkeen korona-ajan rajoitusten jälkeen. Tavoitteena oli aktivoida sekä lounastajia että ilta-asiakkaita.

Ratkaisu:
Bussimediassa toteutettiin kohdennettu kampanja Herttoniemen paikannusalueella HSL-bussien uusilla diginäytöillä.

Videoissa oli kaksi kärkeä: lounas ja after work. Kampanjassa huomioitiin paikallisuuden lisäksi kellonajat mainoksen sisällön ja kohderyhmän mukaan. Aamusta kello 14 saakka diginäytöillä suunnattiin mainontaa lounastajille. Iltapäivä- ja yöbusseissa matkustavia muistuteltiin after work- ja illallisaineistolla. Kampanjan ajankohta oli syyskuu ja kesto kolme viikkoa.

Tulos:
Alueellisesti ja ajallisesti kohdennettu kampanja ravintolalle sopivassa mediaympäristössä oli todella tuloksellista mainontaa, joka tavoitti kohderyhmän erinomaisesti. Asiakasmäärä kasvoi molemmissa lanseeratuissa ajankohdissa selkeästi ja ravintolan löysivät myös uudet asiakkaat.

Tutustu kampanja-aineistoon:

Lounas

After work

”Halusimme suunnata kantaväestölle ja seudulla työskenteleville viestiä ’Tervetuloa, täällä ollaan!’ ja tuoda esiin lounas- ja iltatarjontaamme.

Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen ulkomainonnan asiantuntija, Nina Sjöström, ehdotti meille uutena mainosmuotona bussimainontaa HSL:n busseissa. Se oli meille täysin uusi juttu, jota emme olleet koskaan käyttäneet. Innostuimme paikannuksesta, jossa mainos näkyisi ravintolamme alueella matkustaville.

Oli hienoa kuulla asiakkailtamme, että he olivat nähneet mainoksemme bussissa ja sen innostamina tulivat ravintolaamme työ- tai kaveriporukan kesken.

Kiitin kampanjan jälkeen Ninaa tarpeidemme ymmärtämisestä, asiantuntemuksesta ja rohkaisusta kampanjan toteuttamiseksi HSL:n  busseissa. Pääsimme hienosti tavoitteeseemme – mainonta selkeästi aktivoi kumpaakin kohderyhmää ja saimme myös uusia asiakkaita.

Tulemme käyttämään tätä paikallisesti kohdennettua ja laajasti tavoittavaa mainosmuotoa jatkossakin.”

Tommi Kareisto
Ravintolapäällikkö
Treffi Pub & Bistro

Nauti tavoittavuudesta, asiantuntijuudesta ja helppoudesta

Mediatalo Keskisuomalaisen valtakunnallisella DOOH-verkostolla tavoitat kuluttajat kustannustehokkaasti ja helposti, halutessasi Etelä-Suomesta aina Lappiin saakka.

Kerro meille kohderyhmäsi ja tavoitteesi ja anna kampanjasi mediamarkkinoinnin asiantuntijoidemme räätälöitäväksi. Pääset nauttimaan luotettavasta kumppanuudesta ja ostamisen helppoudesta eli saat kaikki digitaalisen ulkomainonnan palvelut aina tutkimuksesta tuotantoon yhden kontaktin kautta niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti.

Markkinoinnin asiantuntijat palveluksessasi:

Kun haluat tavoittaa valtakunnallisesti

Kun haluat tavoittaa paikallisesti, valitse asiantuntija läheltäsi

 

 

 

 

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.