Uusi apteekki lanseerattiin onnistuneesti natiivimainonnalla

Lokakuussa 2020 Keski-Uudellamaalla, Järvenpäässä aloitti liiketoiminnan Järvenpään 3. apteekki. Uusi apteekki perustettiin tiloihin, joissa edellinen apteekki sijaitsi kymmeniä vuosia. Uuden apteekkarin myötä vaihtui markkinoinnissa käytettävä nimi Lähiapteekiksi. Palvelukonseptia uudistettiin vastaaman nykypäivän apteekkiasiakkaiden tarpeita.

Tarve

Asiakkaalla oli tarve uuden apteekin lanseeraamiseen ja Lähiapteekki-nimen mielikuvan brändäämiseen lähellä asiakkaita olevana apteekkina, jonka tavoitteena on tarjota paikkakunnan parasta apteekkipalvelua nykyaikaisella tavalla paikallisille kuluttajille. Tärkeää oli saada viestiä uudistusten moninaisista hyödyistä, kuten ajankohtaisesta etäasioinnista, ilmaisesta pysäköinnistä ja laajennetuista aukioloajoista.

Ratkaisu

Kokonaisuuden avaamiseksi laajemmin ja pidemmän muistijäljen jättämiseksi, valittiin mainoskanavaksi paikkakuntalaisille eli apteekin kohderyhmälle tutun sanomalehti Keski-Uusimaan verkkopalvelu, keski-uusimaa.fi ja toteutettiin natiivimainoskampanja paikallisessa mediaympäristössä osana sen laadukasta uutisvirtaa. Natiivi- eli sisältömarkkinointikampanjaan sisältyi ohjaava natiivimainos etu- ja artikkelisivuilla ajalla 12.-18.4.2021 ja vuoden ajan luettavissa oleva uutismainen natiiviartikkelisivu, joka täytti asiakkaan tarpeen uudistusten viestimisestä ja toimii hyvin pitkäaikaisessa imagon vahvistamisessa ja asiakassuhteen luomisessa.

 Tulos

Kampanjan tulokset olivat erinomaiset. Viikossa natiiviartikkelia katsottiin 2066 kertaa ja etusivun ohjaavalla natiivimainoksella oli viikon aikana näyttöjä 285 746 kertaa. Natiiviartikkelin parissa vietettiin aikaa keskimäärin 2 minuuttia 25 sekuntia ja kontaktin laadulla saatiin sitoutettua  jo aiheesta kiinnostuneita kuluttajia. Asiakasmäärät kasvoivat viikon aikana niin kivijalkapisteessä kuin  etäasioinnissa ja tavoite uudistuneen palvelukonseptin viestinnästä onnistui natiivikampanjalla loistavasti.

Linkki ohjaavaan natiivimainokseen etu- ja artikkelisivulla

Linkki natiiviartikkeliin

 

”Sisältömarkkinointi oli meille uusi mainosmuoto. Innostuimme Keski-Uusimaan mediamyyjän ehdotuksesta informatiivisesta ja aidosti asiakkaitamme hyödyttävästä mainoksesta, jossa pääsimme kertomaan palveluistamme ja uudistuksistamme kattavasti.

Tavoitimme kohderyhmämme erinomaisesti ja laadukas, asiakaskunnallemme tuttu mediaympäristö kohotti selvästi mainoksen arvoa ja uskottavuutta. Jaoimme linkin mainokseen Facebook-sivuillamme ja saimme natiiviartikkelista paljon positiivista palautetta.

Yhteistyö Mediatalo Keskisuomalaisen mediamarkkinoinnin kanssa oli helppoa ja asiantuntevaa. Emme olisi itse tulleet ajatelleeksi tällaista markkinointikanavaa. Natiivimainonta todella toimi ja oli yllättävän helppo toteuttaa.

Onnistuimme tavoitteessamme hienosti. Erään asiakkaamme sanoin:” Keskarin mainoksen kautta tunnutte jo vanhoilta tutuilta, vaikka tulinkin tänne nyt ensimmäistä kertaa”. Natiivin näkyvyys oli niin positiivista ja palaute kannustavaa, että harkitsemme jo jatkoa uudelle natiivikampanjalle loppu vuodelle.”

Teemu Kivijärvi
Apteekkari

Natiivi; Johanna Hakamäki

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.