Vinkkejä kesämarkkinointiin

4 vinkkiä kesämarkkinointiin

Mietitkö, miten tavoittaisit lomailevat kuluttajat ja muut kesänviettäjät? Ennustettavasti tänäkin vuonna matkaillaan kotimaassa, ja se kannattaa hyödyntää myös mainonnassa. Tähän kirjoitukseen kokosimme vinkkejä kesämarkkinointiin liittyen.

1. Inspiroi & viihdytä

Nyt on erinomainen hetki kertoa yrityksesi tarinaa, viestiä nerokkailla mainoskonsepteilla tai tarjota ilahduttavia sisältöjä kesänviettäjien arkeen. Sitä nimittäin kaivataan! Kesällä ihmisillä on enemmän aikaa syventyä laadukkaisiin sisältöihin. Lomalaiset haluavat irrottautua arjesta ja kaipaavat kesäänsä laadukkaita sisältöjä, jotka inspiroivat ja viihdyttävät. Tähän tarkoitukseen sopii erinomaisesti esimerkiksi sisältömarkkinointi ja natiivimainonta!

2. Kontekstuaalinen kohdentaminen

Joko olet hyödyntänyt kontekstuaalisen kohdentamista, eli sisällön perusteella tapahtuvaa kohdentamista? Se on verkkopalveluissamme erittäin mahdollista ja se on tehokas tapa kiinnittää verkkoselailijan huomio. Kesällä ihmiset ovat kiinnostuneita esimerkiksi matkailuvinkeistä, tapahtumista, mökkeilystä, retkeilystä ja niin edelleen. Silloin mainonnan kohdentamisessa kannattaa hyödyntää sisällön perusteella tapahtuva kohdentaminen. Täältä löydät display-sivumme.

3. Ulkomainonta

IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina ennusti digitaalisesta ulkomainonnasta trendiä vuodelle 2021, eikä suotta! Ulkomainonta on ottanut suuria kehitysharppauksia kehittyneen teknologian myötä, ja tarjoaa siten mainostajille entistä paremman tavan tavoittaa kesänviettäjät ja kotimaan matkailijat. Kokeile oman ulkomainoskampanjan suunnittelua täällä!

4. Kesälehdet

Jokakesäiset kesälehtemme ovat lukijoiden odotettuja tietopaketteja, jotka mahdollistavat mainonnan kohdentamisen paikallisten kesäsisältöjen joukkoon. Kärkimedian tutkimus kertookin, että:

  • yli 60 % sanomalehtien lukijoista seuraa tarjousmainontaa säännöllisesti
  • yli puolet on ostanut tuotteen mainoksen perusteella ja
  • 63 % sanoo, että he mielellään näkevät itselle mieluisten tuotemerkkien mainontaa sanomalehdissä (Kärkimedia 2020.)

Tärkeintä on olla mukana asiakkaiden kesäarjessa, ja tarjota heille lisäarvoa kesänviettoon!

Tilaa Meks-uutiskirje

Pysy ajan tasalla mediamarkkinoinnin ja myynnin ajankohtaisista asioista.

Saat uutiset sähköpostiisi 1-2 kertaa kuukaudessa.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen tietosuoja ja käyttöehdot.